Välkommen till Åsiktens förskola!

Åsiktens förskola ligger i ett av Uppsalas nyaste kvarter i Industristaden med närhet till Fyrisån och Stadsparken.

Ett barn blåser såpbubblorBilder från förskolan

Förskolan består av tre avdelningar (Lejonen, Nyckelpigorna samt Fjärilarna) i nya ändamålsenliga lokaler.

På Åsiktens förskola möts barnen av nyfikna och engagerade förskollärare och barnskötare som utformar den pedagogiska verksamheten tillsammans med barnen.

Barnens intressen tas på allvar och de får möjlighet till ett utforskande i spännande miljöer. Åsiktens förskola har tillgång till 2 stycken lådcyklar, varje cykel har plats för 6 stycken barn. Detta innebär att vi kan komma ut på längre utflykter och få tillgång till skog och natur på ett naturligt sätt.

Vi arbetar utifrån förskolans läroplan som har som utgångspunkt att vara ett komplement till hemmet, att barnen ska få möta ett berikande material som väcker deras lust och nyfikenhet till att lära.

Varmt välkomna till oss!

Uppdaterad: